سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

دانشمندان راه‌حلی طبیعی برای مشکلات آلودگی هوای جهان کشف کردند: قارچ‌ها!

  • کد خبر: ۱۷۳۵۶۷
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
دانشمندان راه‌حلی طبیعی برای مشکلات آلودگی هوای جهان کشف کردند: قارچ‌ها!
محققانی که در حال مطالعه یک نوع قوی از قارچ هستند دریافتند که این نوع قارچ‌ها حدود ۳۶ درصد از آلودگی هوای سالانه جهان را در زیرزمین ذخیره می‌کنند.

شهرآرانیوز - دانشگاه شفیلد انگلستان گزارشی درباره این قارچ منتشر کرده که در آن یک رابطه ارگانیسم کارآمد با خاک، گیاهان و هوایی که ما تنفس می‌کنیم توصیف شده است. این بخشی از چیزی است که می‌تواند یک‌راه حل نادیده‌گرفته‌شده برای مشکلات آلودگی هوا در جهان باشد.

در هر قاره قارچ‌های میکوریز در شبکه‌های وسیع زیرزمینی زندگی می‌کنند. همزیستی قارچ‌ریشه یا میکوریزا به معنی هم‌زیستی سازنده بین یک قارچ و ریشه‌های یک گیاه است. گیاهان آلودگی هوا را به قند تبدیل می‌کنند. قارچ‌ها که با ریشه‌های گیاهان در هم تنیده شده‌اند، از قند‌ها تغذیه می‌کنند. براساس توصیف شفیلد از این رابطه، آن‌ها به نوبه خود، مواد مغذی موردنیاز گیاهان را برای زنده‌ماندن فراهم می‌کنند.

انسان‌ها به ندرت از این فلسفه دادن و گرفتن حمایت می‌کنند. اما محققان اکنون فهمیده‌اند که این رابطه منحصربه فرد زیرزمینی چقدر گسترده و قدیمی شده است.

طبق گزارش The Hill، یک شبکه غول‌پیکر قارچ در میشیگان ۹۱ هکتار را در برمی‌گیرد. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که این بانک‌های کربنی قارچ‌ها، سالانه ۱۳ گیگاتن آلودگی هوا را در زیرزمین ذخیره می‌کنند. این تقریباً مساوی با همان گاز‌های آلوده‌کننده‌ای است که چین در هر سال به سیاره زمین می‌دهد.

پروفسور شفیلد در این تحقیق گفته است: «قارچ‌های میکوریزا نقطه‌ای کور در مدل‌سازی کربن، حفاظت و بازسازی هستند. اعدادی که ما کشف کرده‌ایم شگفت‌انگیز هستند، و وقتی به راه‌حل‌هایی برای آب و هوا فکر می‌کنیم، باید به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.»

با این حال، فعالیت بالای زمین می‌تواند هماهنگی زیر زمین را مختل کند. کارشناسان با استناد به هشدار سازمان ملل مبنی بر اینکه ۹۰ درصد خاک‌ها تا سال ۲۰۵۰ ممکن است «تخریب شوند» می‌گویند کشاورزی و سایر فعالیت‌های انسانی در حال «تخریب» اکوسیستم خاک هستند.

آن‌ها از رهبران جهان می‌خواهند که حفاظت از خاک را آغاز کنند تا این فرآیند قدیمی تمیزکردن هوا حفظ شود. به گفته این تحقیق، حفاظت از خاک یکی از راه‌هایی است که انسان می‌تواند فرآیند همزیستی طولانی‌مدت قارچ‌ها و گیاهان را بازگرداند.

با مختل‌کردن سیستم‌های باستانی حمایت از حیات خاک، تلاش‌هایمان برای محدودکردن گرمایش جهانی کم می‌شود و اکوسیستم‌هایی را که به آن‌ها وابسته هستیم را خراب می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->